Online-Invoice icon indicating copy to clipboard operation
Online-Invoice copied to clipboard

[Q&A] technikai érvénytelenítés tömeges jóváhagyása

Open kristofbela opened this issue 4 years ago • 13 comments

Miért kell a technikai érvénytelenitést két lépcsőben elvégezni ?? Ha szoftverből csinálok egy technikai érvénytelenítést akkor azt még meg kell erősíteni az online felületen is ! Szerintem ha érvénytelenítek egy számlát akkor mi értelme van mégegyszer megerősíteni ? Ha az érvénytelenítés rendben lefutott a válasz VERIFICATION_PENDING (és utána mehetünk az online felületre ha megtaláljuk az az ember aki tudja a bejelntkezési adatokat). Egyszerűbb lenne ha VERIFICATION_DONE lenne a válasz. Azt szeretném megtudni miért van ez így és lesz-e valami változás ?

kristofbela avatar Dec 26 '20 13:12 kristofbela

Kedves @kristofbela Ennek biztonsági okai vannak. Leginkább az, hogy ne lehessen kontroll nélkül technikai érvénytelenítést végrehajtani, bármilyen szándékkal vagy okkal. Ebben a működésben nem tervezünk változást.

renced42 avatar Dec 26 '20 14:12 renced42

@renced42 : esetleg abban nem gondolkodtok, hogy csoportosan is lehessen megerősíteni a felületen az érvénytelenítéseket. (Elnézést, ha elavultak az információim, de tudomásom szerint egyesével kell jóváhagyni minden technikailag érvénytelenített számlával kapcsolatban az érvénytelenítést és nem láttam ezzel kapcsolatban változásra utaló írást.)

omachtandras avatar Dec 26 '20 15:12 omachtandras

@kristofbela : "Szerintem ha érvénytelenítek egy számlát..." Csak egy apró kiigazítás, nehogy valaki "új" félreértse, amit itt olvas. Nem a számlát érvényteleníted, hanem az adatszolgáltatást. Ha valaki a számlát akarja érvényteleníteni, akkor nincs más dolga, mint kiállítani egy stornó számlát és kész ;)

nbeeps2 avatar Dec 28 '20 07:12 nbeeps2

esetleg abban nem gondolkodtok, hogy csoportosan is lehessen megerősíteni a felületen az érvénytelenítéseket.

Kedves @omachtandras jól látod jelenleg nincsn ilyen funkció és nincs fejlesztésbe felvéve ilyen igény. Új feature-ként fel lehet venni.

renced42 avatar Dec 28 '20 15:12 renced42

@renced42 : javaslom akkor felvenni a fejlesztendő feature-ként. Indoklás: ha a gép-gép kapcsolaton átadott számlák adatszolgáltatásának technikai érvénytelenítésre van szükség, akkor valószínű több/sok számla érintett, hiszen vélhetően típushiba miatt a program nem egy esetben hibáz(ott), hanem minden olyan számla esetén, ami érintett az adott adattal / üzleti logikával. Azzal teljesen egyetértek, hogy az adózó egy képviselője tudtával/jóváhagyásával történhessen csak adatszolgáltatás technikai érvénytelenítése, azonban azt gondolom, hogy ha sok bizonylat érintett, akkor az ő kényelmét szolgálja (az egész funkció használhatóságát jelentősen javítja), ha csoportosan is jóvá tud hagyni adatszolgáltatás érvénytelenítést (akár dátum intervallum alapján, de sokkal inkább a(z érvénytelenítést kezdeményező) technikai user kódjára szűrve).

Köszönöm!

omachtandras avatar Dec 28 '20 16:12 omachtandras

valószínű több/sok számla érintett

Így van. Mi pl. januártól százezres nagyságrendben indítunk útnak számlát némelyik napon. Ha véletlenül ilyen gond lenne, ezek közül igen sok be lehet küldve, mire a hibát észlelik, és az adatszolgáltatás leállítását elrendelik és végrehajtják.

jozanesz avatar Dec 30 '20 12:12 jozanesz

Köszönjük a felvetést az érvénytelenítések csoportos jóváhagyására. Szakmai és informatikai szempontból átbeszéljük, utána jelentkezünk.

A felhasználói jóváhagyásnak nem csupán biztonsági, hanem felelősségi okai is vannak. Így az adatszolgáltatás érvénytelenítésének kétlépcsős megoldását nem fogjuk tudni elengedni.

NTCA-tax avatar Dec 30 '20 13:12 NTCA-tax

Annyi kiegészítés, hogy egy annulment beküldésben ugyanúgy 100 érvénytelenítés lehet, mint a számla adatszolgáltatásnál, így tömegesen küldhető be az érvénytelenítés, és a 100 egyszerre hagyható jóvá, mert az 1 sor a felületen. Üdv

NTCA-supporter avatar Jan 06 '21 11:01 NTCA-supporter

@NTCA-supporter , mi például nem használjuk hogy egy kérésbe több számlát teszünk be. Így x darab számla annulálásakor x darab jóváhagyás is kell. Ezen a gyakorlaton nem vagyunk hajlandók változtatni és kötegelni, amíg NAV számlánként büntet, addig szeparáltan vannak kezelve request szinten is a számlák. Nincs kötelezettség arra hogy kötegeljünk, így illene ehhez a módszerhez is támogatást adni annul oldalra a NAV felületen.

EPluribusUnum avatar Jan 06 '21 14:01 EPluribusUnum

Nyilván nem kötelező, csak mint könnyítés javasoltam. Az igényt átbeszéljük. Üdv

NTCA-supporter avatar Jan 06 '21 14:01 NTCA-supporter

@NTCA-supporter Lett esetleg eredménye az átbeszálásnek? Várhatunk egy ilyen fejlesztést?

szkomaromi-contactplus avatar May 05 '21 09:05 szkomaromi-contactplus

@NTCA-tax kérlek jelezz vissza ezzel kapcsolatban.

NTCA-supporter avatar Aug 24 '21 12:08 NTCA-supporter

Sziasztok! Lesz tömeges jóváhagyás, a következő verzióban már tesztelhető lesz. Üdv

NTCA-supporter avatar Jun 14 '22 13:06 NTCA-supporter

Sziasztok! A tömeges jóváhagyás/elutasítás már egy ideje élesen van és használható, így zárom az issuet. Üdv

NTCA-supporter avatar Dec 19 '22 08:12 NTCA-supporter