ib-edavki icon indicating copy to clipboard operation
ib-edavki copied to clipboard

Obveznice

Open lanzagar opened this issue 1 year ago • 30 comments

Je podprt tudi obračun davkov za obveznice (obresti, ob dospetju, pri prodaji)? (nimam transakcij na katerih bi lahko sam testiral) Na FURSu sem videl, da se malo drugače obravnava kuponske obveznice in diskontirane dolžniške vrednostne papirje - sta v skripti podprti obe obliki?

lanzagar avatar Mar 06 '23 18:03 lanzagar

Ne, obveznice niso podprte. Za enkrat ni še nihče izrazil želje. Lahko dodamo, če bo kdo poslal izpis IBKRja, kako to izgleda. Če se ne motim, so obdavčene samo obresti (kupon) prek Doh-Obr, dobiček/izguba ob predčasni prodaji pa ne.

jamsix avatar Mar 06 '23 18:03 jamsix

Lahko do naslednjega leta poizkusimo dodati (pomagam, kolikor bom lahko). Predvsem za diskontirane brez kupona me je zanimalo, če se sploh ve ali so potrebni podatki v ibkr izpisku - obresti naj bi se izračunale iz razlike med prodajno ceno na avkciji in nominalno vrednostjo, medtem ko nabavna vrednost na sekundarnem trgu nima vpliva. Ne vem ali bo v izpisku samo cena po kateri je uporabnik kupil ali tudi tista na prvotni avkciji.

lanzagar avatar Mar 06 '23 21:03 lanzagar

Okej, prvi korak k ustrezni implementaciji je razumevanje pravilne prijave. Kolikor sem uspel razbrat FURS različno obravnava kuponske in brezkuponske obveznice.

Kuponske obveznice

  • Obdavčen je kupon, ki ga prejmeš in sicer kot obresti. Prijavi se na obrazcu Doh-Obr konec tekočega leta v katerem so bili prejeti kuponi (torej vsako leto do 28. februarja prijaviš običajno 2 kupona na obveznico za preteklo leto).
  • Natečene obresti (accrued interests), ki se jih plača/dobi ob nakupu/prodaji na sekundarnem trgu se ne upoštevajo in ne prijavljajo.
  • Kapitalski dobički/izgube zaradi razlike med nakupno/prodajno ceno na sekundarnem trgu se ne upoštevajo in ne prijavljajo.

Brezkuponske obveznice

  • Obdavčen je diskont, torej razlika med diskontirano ceno na avkciji ob izdaji obveznice in njeno nominalno ceno. Prijavi se na obrazcu Doh-Obr konec tekočega leta v katerem je bila obveznica odsvojena (torej za 10 letno brezkuponsko obveznico prijaviš obresti le enkrat, na koncu 10 letnega obdobja). Če brezkuponsko obveznico držiš le del časa, se višina obresti iz določi po metodi enakomernega (konstantnega) donosa, torej če držiš 10 letno obveznico le eno leto, je višina tvojih obresti 1/10 celotne diskontirane cene. Nakupna/prodajna cena na sekundarnem trgu ni pomembna pri izračunu obresti.
  • Kapitalski dobički/izgube zaradi razlike med nakupno/prodajno ceno na sekundarnem trgu se ne upoštevajo in ne prijavljajo.

Če ima kdo kako mnenje glede zgoraj napisanega, naj prosim pove.

Če napisano drži, potrebujemo ustrezne XML izpiske iz IBKR-ja, da ugotovimo:

  • ali se iz SecurityInfo da razbrat ali gre za kuponsko ali brezkuponsko obveznico,
  • obstaja CashTransaction iz katerega se razbere vrednost kupona (to me še najmanj skrbi),
  • se za brezkuponsko obveznico da ugotovit kolikšna je bila njena diskontirana cena na primarni avkciji.

jamsix avatar Aug 20 '23 14:08 jamsix

Jaz sem tudi tako razumel. Ne vem pa ali se kuponska obveznica še vedno šteje za kuponsko, tudi če je kupon 0% (dobri ZIRP časi) - v ibkr so namreč nekatere brez kupona, nekatere obveznice pa imajo razdelek z info o kuponu, Coupon Type=FIXED, Rate pa je 0. Obstaja še Coupon Type=FLOATING za kar pa ne vem kakšna so pravila (najbrž je vseeno in se obdavčijo pač taka izplačila kot se izračunajo in izplačajo). Za brezkuponske zna biti problem s prvotno ceno - pri nekaterih ne vidim podatka (t-bill), za nekatere pa piše recimo Initial Price, ki pa je vprašljiv (kdaj 100, kdaj 0, kdaj pa dejanske vrednosti okoli 100, npr 99.85 ali 102.60 - vprašanje ali prave).

Glede XML izpiskov pa imam zaenkrat primer nakupa, izplačila obresti in izplačila ob dospetju. Prodaje sicer še nimam, ampak imam še eno aktivno, ki se bo v 1 mesecu iztekla, lahko pa jo prej prodam, da dobimo log (pomoje sicer prodaje ne rabimo). So pa informacije bolj skope, kar sem na hitro pogledal.

<SecurityInfo currency="USD" assetCategory="BOND" subCategory="Govt" symbol="T 0 1/4 06/15/23" description="T 0 1/4 06/15/23" conid="426139698" securityID="US912828ZU76" securityIDType="ISIN" cusip="912828ZU7" isin="US912828ZU76" figi="" listingExchange="" underlyingConid="" underlyingSymbol="" underlyingSecurityID="" underlyingListingExchange="" issuer="" multiplier="1" strike="" expiry="" putCall="" principalAdjustFactor="1" maturity="20230615" issueDate="" underlyingCategory="" settlementPolicyMethod="" code="" serialNumber="" deliveryType="" commodityType="" fineness="0.0" weight="0.0 ()"/>
<CashTransaction accountId="U12345" acctAlias="" model="" currency="USD" fxRateToBase="0.94546" assetCategory="BOND" subCategory="" symbol="T 0 1/8 09/15/23" description="BOND COUPON PAYMENT (T 0 1/8 09/15/23 - United States Treasury T 0 1/8 09/15/23)" conid="444684345" securityID="US91282CAK71" securityIDType="ISIN" cusip="91282CAK7" isin="US91282CAK71" figi="" listingExchange="" underlyingConid="" underlyingSymbol="" underlyingSecurityID="" underlyingListingExchange="" issuer="" multiplier="1" strike="" expiry="" putCall="" principalAdjustFactor="1" dateTime="20230315" settleDate="20230315" amount="0.63" type="Bond Interest Received" tradeID="" code="" transactionID="465042182" reportDate="20230315" clientReference="" actionID="0" levelOfDetail="DETAIL" serialNumber="" deliveryType="" commodityType="" fineness="0.0" weight="0.0 ()"/>

V SecurityInfo ne vidim niti tipa obveznice, niti stopnje kupona (v zgornjem primeru se sicer da razbrati iz imena simbola). V CashTransaction je samo absolutni znesek.

Za kuponske je to verjetno dovolj - prijaviš vse absolutne zneske kuponov in se obdavčijo kot obresti in je to to? Brezkuponske ne vem kako podpreti iz zgornjih info (nisem pa nobene kupil).

lanzagar avatar Aug 21 '23 22:08 lanzagar

Za kuponske obveznice bi toraj moralo biti dokaj enostavno, gleda se CashTransaction in prijavlja v Div-Obr

Za brezkuponske bi bilo mogoče dobro preverit, če obstaja kak drug public API, ki bi imel podatke o tem ali je obveznica brezkuponska in o prvotni avkcijski ceni.

@lanzagar glede na to, da imaš nekaj brezkuponskih obveznic, se ti da pisat na IBRK support in povprašat kako je s temi informacijami, kdaj so in kdaj niso prisotne, ter če lahko zadevo kako izboljšajo.

jamsix avatar Aug 22 '23 09:08 jamsix

Jaz z brezkuponskimi nisem še nič počel. Kar sem zgoraj pisal, je samo kaj vidim v informacijah v Bond Scanner-ju. Lahko vseeno pišem na IBKR in vprašam, bom pa imel več časa za ukvarjati se s tem od naslednjega tedna naprej.

lanzagar avatar Aug 22 '23 21:08 lanzagar

brezkuponski treasuryi majo assetCategory="BILL", ne vem pa ce to za vse take obveznice velja

RokLenarcic avatar Oct 08 '23 19:10 RokLenarcic

Velik problem je tudi kaj napises v DohObr kot naslov in davcno od entitete, ki izplacuje. US Department of Treasury nima neke davcne, pa tudi sicer ne vidim kako bi se naredilo avtomatiko za opis entitete za izplacila pri obveznicah. IBKR nima nekih podatkov.

Pri brezkuponskih je pa problem tudi, kje dobiti informacijo za koliko so bili avkcionirani. https://treasurydirect.gov/auctions/auction-query/?cusip=912797FN2 recimo ima informacijo, ampak to je samo za ameriske obveznice. Obstaja https://cbonds.com ampak rabis account ki stane 200 eur na mesec za te informacije.

RokLenarcic avatar Oct 09 '23 20:10 RokLenarcic

Kuponske obveznice

* Obdavčen je kupon, ki ga prejmeš in sicer kot obresti. Prijavi se na obrazcu `Doh-Obr` konec tekočega leta v katerem so bili prejeti kuponi (torej vsako leto do 28. februarja prijaviš običajno 2 kupona na obveznico za preteklo leto).

* Natečene obresti (_accrued interests_), ki se jih plača/dobi ob nakupu/prodaji na sekundarnem trgu se ne upoštevajo in ne prijavljajo.

* Kapitalski dobički/izgube zaradi razlike med nakupno/prodajno ceno na sekundarnem trgu se ne upoštevajo in ne prijavljajo.

A to pomeni da če kupiš kuponsko obveznico na sekundarnem trgu ti ni treba plačati davka od razlike med nakupno ceno in glavnico? Jaz sem kupil kuponsko obveznico po datumu plačila zadnjega kupona. Malo se mi zdi neverjetno da bi mi FURS to pustil.

urbanskalar avatar Nov 01 '23 15:11 urbanskalar

Razlika med nakupno in prodajno ceno ni obdavcena za kuponske (in tudi za brezkuponske ni ubistvu). Kar se pa kuponov tice, a ni na koncu veljavnosti se eno placilo?

RokLenarcic avatar Nov 01 '23 16:11 RokLenarcic

Jaz imam primer enega kuponskega in enega brezkuponskega. Za oba imam ob izteku maturity datuma zabeležen CorporateAction, kjer je zabeležena razlika med nakupno ceno in face value. Ta razlika je tisto kar bi pričakoval da se obdavči.

Mi pa ni jasno kako lahko FURSu dokažeš katera obveznica je kuponska in katera ne. Iz njihovih poročil jaz to ne znam razbrati.

urbanskalar avatar Nov 01 '23 16:11 urbanskalar

Relevantne vrstice iz mojega poročila.

<Trade accountId="Uxxxxxxx" acctAlias="" model="" currency="USD" fxRateToBase="0.92739" assetCategory="BOND" symbol="T 0 1/4 09/30/23" description="T 0 1/4 09/30/23" conid="517782376" securityID="US91282CDA62" securityIDType="ISIN" cusip="91282CDA6" isin="US91282CDA62" listingExchange="" underlyingConid="" underlyingSymbol="" underlyingSecurityID="" underlyingListingExchange="" issuer="" multiplier="1" strike="" expiry="" tradeID="555277131" putCall="" reportDate="20230608" principalAdjustFactor="1" dateTime="20230608;092051" tradeDate="20230608" settleDateTarget="20230609" transactionType="ExchTrade" exchange="BONDDESKG" quantity="5000" tradePrice="98.42" tradeMoney="4921" proceeds="-4921" taxes="0" ibCommission="-5.5" ibCommissionCurrency="USD" netCash="-4926.5" closePrice="98.492188" openCloseIndicator="O" notes="" cost="4926.5" fifoPnlRealized="0" fxPnl="0" mtmPnl="3.6094" origTradePrice="0" origTradeDate="" origTradeID="" origOrderID="0" clearingFirmID="" transactionID="1921870174" buySell="BUY" ibOrderID="473860379" ibExecID="0001b220.6481b5a8.01.01" brokerageOrderID="0068a698.00015d65.647ebba5.0002" orderReference="" volatilityOrderLink="" exchOrderId="N/A" extExecID="756956666" orderTime="20230606;153839" openDateTime="" holdingPeriodDateTime="" whenRealized="" whenReopened="" levelOfDetail="EXECUTION" changeInPrice="0" changeInQuantity="0" orderType="LMT" traderID="" isAPIOrder="N" accruedInt="-2.39" serialNumber="" deliveryType="" commodityType="" fineness="0.0" weight="0.0" relatedTradeID="" relatedTransactionID="" />
<Trade accountId="Uxxxxxxx" acctAlias="" model="" currency="USD" fxRateToBase="0.91363" assetCategory="BILL" symbol="912797HA8" description="B 10/10/23" conid="635680479" securityID="US912797HA87" securityIDType="ISIN" cusip="912797HA8" isin="US912797HA87" listingExchange="" underlyingConid="" underlyingSymbol="" underlyingSecurityID="" underlyingListingExchange="" issuer="" multiplier="1" strike="" expiry="" tradeID="559122574" putCall="" reportDate="20230615" principalAdjustFactor="" dateTime="20230615;111731" tradeDate="20230615" settleDateTarget="20230616" transactionType="ExchTrade" exchange="VALUBONDG" quantity="5000" tradePrice="98.358" tradeMoney="4917.9" proceeds="-4917.9" taxes="0" ibCommission="-5" ibCommissionCurrency="USD" netCash="-4922.9" closePrice="98.340875" openCloseIndicator="O" notes="" cost="4922.9" fifoPnlRealized="0" fxPnl="0" mtmPnl="-0.8562" origTradePrice="0" origTradeDate="" origTradeID="" origOrderID="0" clearingFirmID="" transactionID="1938216624" buySell="BUY" ibOrderID="476903079" ibExecID="00015066.648af76a.01.01" brokerageOrderID="0068a698.00015d65.648a98c3.0001" orderReference="" volatilityOrderLink="" exchOrderId="N/A" extExecID="2023061540591618" orderTime="20230615;111728" openDateTime="" holdingPeriodDateTime="" whenRealized="" whenReopened="" levelOfDetail="EXECUTION" changeInPrice="0" changeInQuantity="0" orderType="LMT" traderID="" isAPIOrder="N" accruedInt="0" serialNumber="" deliveryType="" commodityType="" fineness="0.0" weight="0.0" relatedTradeID="" relatedTransactionID="" />

<CorporateAction accountId="Uxxxxxxx" acctAlias="" model="" currency="USD" fxRateToBase="0.9429" assetCategory="BILL" symbol="912797HA8" description="(US912797HA87) TBILL MATURITY (912797HA8, B 10/10/23, US912797HA87)" conid="635680479" securityID="US912797HA87" securityIDType="ISIN" cusip="912797HA8" isin="US912797HA87" listingExchange="" underlyingConid="" underlyingSymbol="" underlyingSecurityID="" underlyingListingExchange="" issuer="" multiplier="1" strike="" expiry="" putCall="" principalAdjustFactor="" reportDate="20231010" dateTime="20231009;202500" actionDescription="(US912797HA87) TBILL MATURITY (912797HA8, B 10/10/23, US912797HA87)" amount="-5000" proceeds="5000" value="0" quantity="-5000" fifoPnlRealized="77.1" mtmPnl="0.732" code="" type="TM" transactionID="2192938353" levelOfDetail="DETAIL" serialNumber="" deliveryType="" commodityType="" fineness="0.0" weight="0.0" />
<CorporateAction accountId="Uxxxxxxx" acctAlias="" model="" currency="USD" fxRateToBase="0.95442" assetCategory="BOND" symbol="T 0 1/4 09/30/23" description="(US91282CDA62) FULL CALL / EARLY REDEMPTION FOR USD 1.00 PER BOND (T 0 1/4 09/30/23, T 0 1/4 09/30/23, US91282CDA62)" conid="517782376" securityID="US91282CDA62" securityIDType="ISIN" cusip="91282CDA6" isin="US91282CDA62" listingExchange="" underlyingConid="" underlyingSymbol="" underlyingSecurityID="" underlyingListingExchange="" issuer="" multiplier="1" strike="" expiry="" putCall="" principalAdjustFactor="1" reportDate="20231002" dateTime="20230929;202500" actionDescription="(US91282CDA62) FULL CALL / EARLY REDEMPTION FOR USD 1.00 PER BOND (T 0 1/4 09/30/23, T 0 1/4 09/30/23, US91282CDA62)" amount="-5000" proceeds="5000" value="0" quantity="-5000" fifoPnlRealized="73.5" mtmPnl="0.1953" code="" type="BM" transactionID="2173298661" levelOfDetail="DETAIL" serialNumber="" deliveryType="" commodityType="" fineness="0.0" weight="0.0" />

<SecurityInfo currency="USD" assetCategory="BOND" symbol="T 0 1/4 09/30/23" description="T 0 1/4 09/30/23" conid="517782376" securityID="US91282CDA62" securityIDType="ISIN" cusip="91282CDA6" isin="US91282CDA62" listingExchange="" underlyingConid="" underlyingSymbol="" underlyingSecurityID="" underlyingListingExchange="" issuer="" multiplier="1" strike="" expiry="" putCall="" principalAdjustFactor="1" maturity="20230930" issueDate="" underlyingCategory="" subCategory="Govt" settlementPolicyMethod="" code="" serialNumber="" deliveryType="" commodityType="" fineness="0.0" weight="0.0" />
<SecurityInfo currency="USD" assetCategory="BILL" symbol="912797HA8" description="B 10/10/23" conid="635680479" securityID="US912797HA87" securityIDType="ISIN" cusip="912797HA8" isin="US912797HA87" listingExchange="" underlyingConid="" underlyingSymbol="" underlyingSecurityID="" underlyingListingExchange="" issuer="" multiplier="1" strike="" expiry="" putCall="" principalAdjustFactor="" maturity="20231010" issueDate="" underlyingCategory="" subCategory="" settlementPolicyMethod="" code="" serialNumber="" deliveryType="" commodityType="" fineness="0.0" weight="0.0" />

urbanskalar avatar Feb 11 '24 19:02 urbanskalar

Bondi niso obdavceni nakup/prodaja oziroma maturity, ampak so obdavceni samo kuponi. Za T-Bills pa rabis podatke o izklicni ceni in trajanju in potem placas davek proporcionalno na cas, ko si jih drzal.

RokLenarcic avatar Feb 12 '24 07:02 RokLenarcic

A že ima kdo primer kako izpolnjevati Doh-Obr za T-bill?

pronebird avatar Feb 25 '24 17:02 pronebird

Kot sem napisal. Če imas 4 wk bill in ga držiš en teden je davčna osnova 25% celotnega zaslužka billa.

RokLenarcic avatar Feb 26 '24 08:02 RokLenarcic

@RokLenarcic torej ker je t-bill ima fiksno obrestno mero in nominalna cena t-billa že upošteva čas, ki si ga držiš (par_value - cena) * t, lazje pogledati polje P/L in ga vnesti v znesek obresti v Doh_Obr in to je to. Doh_Obr tudi nima drugih podaktov razen datum prejema obresti in znesek.

pronebird avatar Feb 26 '24 14:02 pronebird

Ne, to ni pravilno. V IBKR kupujes obveznice in tudi T-Bills na sekundarnem trgu, in tvoj P/L je odvisen od tega sekundarnega trga. Pri navadnih obveznicah je preprosto, ignorira se P/L ki ga dosežeš s premiki nakupnih in prodajnih cen, obdavčen je coupon. Torej obdavčena je izhodiščna obrest, če je obveznica 1% ampak se prodaja za 70, da je efektivna obrestna mera 5% zaradi tega, ker se je dvignila FED obrestna mera, ti plačuješ davek na teh 1%, zaslužek zaradi nižje cene na sekundarnem trgu je pa neobdavčen.

Pri T-Bills je princip isti, torej ti plačuješ davek na obresti po izhodiščni obrestni meri, ne po dejansko doseženih obrestih, ker se cena premika na sekundarnem trgu. Edina fora je, da so pri bills obresti zapečene v ceno. Torej če so izdali Bill po ceni 98, ti si ga kupil na sekundarnem trgu po 97, boš dosegel P/L 3, ampak osnova je pa 2 * (delež trajanja billa ki si ga držal).

Torej za pravilni izračun rabiš vedet začetno ceno billa in trajanje.

RokLenarcic avatar Feb 26 '24 14:02 RokLenarcic

Ne, to ni pravilno. V IBKR kupujes obveznice in tudi T-Bills na sekundarnem trgu, in tvoj P/L je odvisen od tega sekundarnega trga. Pri navadnih obveznicah je preprosto, ignorira se P/L ki ga dosežeš s premiki nakupnih in prodajnih cen, obdavčen je coupon. Torej obdavčena je izhodiščna obrest, če je obveznica 1% ampak se prodaja za 70, da je efektivna obrestna mera 5% zaradi tega, ker se je dvignila FED obrestna mera, ti plačuješ davek na teh 1%, zaslužek zaradi nižje cene na sekundarnem trgu je pa neobdavčen.

Pri T-Bills je princip isti, torej ti plačuješ davek na obresti po izhodiščni obrestni meri, ne po dejansko doseženih obrestih, ker se cena premika na sekundarnem trgu. Edina fora je, da so pri bills obresti zapečene v ceno. Torej če so izdali Bill po ceni 98, ti si ga kupil na sekundarnem trgu po 97, boš dosegel P/L 3, ampak osnova je pa 2 * (delež trajanja billa ki si ga držal).

Torej za pravilni izračun rabiš vedet začetno ceno billa in trajanje.

Hvala za pojasnilo. V bistvu to pomeni da jaz morem sebi ugotoviti davcno osnovo, nařediti izracun in poslati jim nek znesek katerega ni razvidno nikjer. Izpisek od IBKRja vsebuje samo "opening trade" pa ni podatkov o maturity če držiš do konca, razen v XML izvozu pod corporate actions. 🤦‍♂️

pronebird avatar Feb 26 '24 17:02 pronebird

https://www.racunovodstvo.net/pojasnila/10801/dohodek-iz-kapitala-obdavcitev-obresti-iz-diskontiranih-dolzniskih-vrednostnih-papirjev-po-zdoh-2

Dodatno pojasnilo: kot je vidno pri primerih so podatki za izracun diskont (t.j. 100 - prodajna cena na avkciji) in pa cas drzanja. Nakupna cena ni omenjena, ker se ne uporablja.

RokLenarcic avatar Feb 26 '24 18:02 RokLenarcic

Ali kdo dela na implementaciji? Za svoje namene implementiram assetCategory = "BOND". Torej kuponske obveznice. Po pogovoru s FURS za lastno oddajo stvari razumem takole:

  1. Razlika med kupno in prodajno ceno je neobdavčena
  2. Obdavčeni so kuponi
  3. Obdavčena je tudi razlika med plačanimi in prodanimi obresti ob nakupu in prodaji. Implementacijsko to pomeni sum(Bond Interest Paid) - sum(Bond Interest Received) . Ob nakupu BOND-a najprej prejšnjemu lastniku plačaš obresti, ki so mu pretekle. Te so zaznačene z Bond Interest Paid. Nato ob prodaji, ali ob prejetju kupona prejmeš Bond Interest Recieved. Paziti je treba da je prejetje kupona prav tako zaznačeno z Bond Interest Received, a se ju loči po polju description.
  4. Obdavčena je razlika med kupno ceno in face_value

Implementiram beleženje na podlagi obresti, kjer vsak kupon beležim posebej, medtem ko razliko med kupljenimi in prodanimi obrestmi zabeležim na dan prodanih obresti (zabeležim razliko). Razliko med kupno ceno in face_value oddam kot dodatno izplačilo obresti na dan dosprejetja. Po pogovoru s FURSOM je to OK in tako sem tudi oddal svojo napoved.

V kolikor se strinjate bom za omenjeno implementacijo odprl pull request.

ZigaSajovic avatar Feb 28 '24 13:02 ZigaSajovic

Po katerem zakonu in clenu je pa obdavcena razlika med kupno ceno in face value?

RokLenarcic avatar Feb 28 '24 14:02 RokLenarcic

@RokLenarcic Tako so mi danes rekli na FURSU (obrazložitev je bila da si obdavčen na vsem kjer nisi imel tveganja). A se s podrobnostmi nisem ukvarjal, ker sem vse obveznice prodal pred dosprejetjem in se zato pred implementacijo prišel sem posvetovat o podrobnostih.

ZigaSajovic avatar Feb 28 '24 16:02 ZigaSajovic

Bizarno, torej ce prodas pred dospetjem pa ni davka? Ker ce kupis recimo po 85, bo en dan pred dospetjem stvar 99.5. Zato pa sprasujem kje je zakonska podlaga, ker "dobicek brez tveganja" ni termin, ki bi nastopal v zakonodaji.

RokLenarcic avatar Feb 28 '24 16:02 RokLenarcic

Jaz sem izgubil motivacijo, ko sem videl kako nejasne so zadeve oz. da bi za pravo napoved FURSu rabil podatke, ki jih nimaš od kje dobiti. Sem na koncu ročno dodal v napoved, čeprav sem razmišljal tudi ali bi se splačalo vsaj nekaj delno podpreti. Ampak raje nisem kriv, da bo v drugačni situaciji nekomu izračunalo napačno.

Če se bo kdo lotil, predvidevam, da se splača narediti samo za kuponske, ker za brezkuponske dvomim, da lahko v splošnem dobiš avkcijsko ceno (razen FURSa pomoje drugih to niti ne zanima). Meni se še vedno zdi vprašljivo:

  • Prepoznavanje kuponskih obv. Kot je @RokLenarcic napisal zgoraj, se ameriški treasury bills ločijo od kuponski po assetCategory="BILL", kar pa še ne pomeni, da nima kakšna evropska ali podjetna brezkuponska assetCategory="BOND"? Jaz sem videl tudi neke s "kuponom" 0%, ki bi v xml skoraj gotovo imele assetCategory="BOND", vprašanje pa kako bi jih hotel obravnavati FURS.
  • Od kje dobiti podatke o plačniku? Za obveznice podjetij mogoče piše v eksportu ticker podjetja ali conid in bi se lahko uporabil kar companies.xml (nimam lastnih podatkov)? Za državne je pomoje še večji problem - spet je @RokLenarcic že zgoraj izpostavil, da npr za ameriške državne sploh ni jasno kaj napisati za davčno štev. (ne samo da ne dobiš od IBKR, tudi ne internetu ni očitnega odg.)

O obdavčitvi kupljenih/prodanih natečenih obresti sploh nisem razmišljal. Verjetno je to relevantno samo pri prodaji in ne če držiš do dospetja? Predvideval sem, da če kupiš par dni pred izplačilom kupona, je potem ko ga dobiš obdavčen cel (čeprav si večino teh obresti plačal ob nakupu). Kar nesramno, če FURS upošteva samo v obratni smeri, ko prodaš pred izplačilom še del natečenih obresti...

  1. Obdavčena je razlika med kupno ceno in face_value

Jaz imam v spominu, da v FURSovih navodilih in primerih eksplicitno pojasnijo, da to ni obdavčeno. Bi bilo res čudno v kombinaciji s tvojo prvo točko - če prodaš en dan pred dospetjem, ni obdavčena razlika med nakupno in prodajno, če pa počakaš še dan do dospetja pa bi obdavčili potencialno veliko razliko med kupno in prejeto?

lanzagar avatar Feb 28 '24 16:02 lanzagar

ZDoh-2 81. clen:

Kot obresti se po tem poglavju obdavčuje vsako nadomestilo, ki ne predstavlja vračila glavnice iz finančno dolžniškega razmerja, vključno z nadomestili za tveganje ali za zmanjšanje vrednosti glavnice iz finančno dolžniškega razmerja zaradi inflacije, če ni s tem zakonom drugače določeno. Kot obresti se obdavčujejo tudi diskonti, bonusi, premije in podobni dohodki iz finančno dolžniškega razmerja ali dogovora, ki se nanaša na finančno dolžniško razmerje.

P/L pri nakupu in prodaji obveznice ni zraven. Je pa omenjen diskont, ampak pri navadnih obveznicah ga ni.

In dalje:

  1. člen (davčna osnova od obresti, doseženih z unovčitvijo kupona za izplačilo obresti) Davčna osnova od obresti, doseženih z unovčitvijo kupona za izplačilo obresti, so dosežene obresti.

  2. člen (davčna osnova od obresti, doseženih ob odsvojitvi ali odkupu diskontiranega dolžniškega vrednostnega papirja) (1) Davčna osnova od obresti, doseženih ob odsvojitvi diskontiranega dolžniškega vrednostnega papirja pred dospelostjo papirja ali pri odkupu diskontiranega dolžniškega vrednostnega papirja pred ali ob dospelosti papirja, so obresti, obračunane za obdobje od dneva pridobitve do dneva odsvojitve ali odkupa diskontiranega dolžniškega vrednostnega papirja. (2) Za diskontirani dolžniški vrednostni papir iz prvega odstavka tega člena se šteje tudi brezkuponski dolžniški vrednostni papir. (3) Višina obresti iz prvega odstavka tega člena se določi po metodi enakomernega (konstantnega) donosa. (4) Za odkup diskontiranega dolžniškega vrednostnega papirja iz prvega odstavka tega člena se šteje tudi unovčitev diskontiranega dolžniškega vrednostnega papirja.

Ko se s FURSom pogovarjas je dobro vedeti zakonodajo, ker so oni po svoje tumpajo neko lastno prakso, ki si jo podajajo kontrolorji med sabo. Potem jih pa enkrat en pelje na upravno sodisce in se praksa magicno spremeni brez spremembe zakonodaje.

RokLenarcic avatar Feb 28 '24 16:02 RokLenarcic

Jaz sem vlozil v napoved koliko prejel sredstev. V bivsvu akcijska cena 13w (912797FL6) t-billa v mojem primeru je 0.9864, 24.8 placal sem 98.6585.

Zame akcijska cena nima smisla ker obresti so zapečeni v t-billu in ne štekam zakaj bi me FURS ugotovil davčno osnovo glede na večji znesek katerega v resničnosti nisem prejel = nateg, ker zakon?

Jaz imam v spominu, da v FURSovih navodilih in primerih eksplicitno pojasnijo, da to ni obdavčeno. Bi bilo res čudno v kombinaciji s tvojo prvo točko - če prodaš en dan pred dospetjem, ni obdavčena razlika med nakupno in prodajno, če pa počakaš še dan do dospetja pa bi obdavčili potencialno veliko razliko med kupno in prejeto?

@lanzagar celotno to nima smisla da ni obdavčeno, ker v tem primeru bi lahko kasiral 5.x% letno brez tveganja in davkov, sam treba prodati en dan pred dospetjem. 😄

pronebird avatar Feb 28 '24 16:02 pronebird

Ni važno kaj se nam zdi smiselno, važno je kako je zakon napisan. Meni je glavni problem razumet, kaj se razume pod diskont. Ali je to znižana cena pri avkciji (torej na začetku), ali gre za znižanje cene pri kateremkoli nakupu, tudi pri sekundarnem trgu (ampak to je potem problematično, ker kaj se zgodi če jst to spet prodam naprej). Jst sm letos poročal en T-Bill, bomo videli kaj bodo rekli.

RokLenarcic avatar Feb 28 '24 18:02 RokLenarcic

Za T-Bills sem si implementiral lookup file podoben kot je za podjetja za dividende, kjer je napisan datum izdaje, datum dospelosti in pa diskont of izdaji. Iz tega sem potem izracunal osnovo.

RokLenarcic avatar Feb 29 '24 06:02 RokLenarcic

Jaz sem letos poročal nekaj kuponskih. Vse sem prodal pred maturity. Poročal sem samo razlike med bought in sold obrestmi. Bom videl odziv.

ZigaSajovic avatar Feb 29 '24 16:02 ZigaSajovic

V mojem primeru FURSu je bilo kar ok. Vem da ne indikacija pravilnosti ampak tko je.

pronebird avatar Jun 12 '24 14:06 pronebird