quickbox icon indicating copy to clipboard operation
quickbox copied to clipboard

Informace na lístečku/výčetku

Open lukaskett opened this issue 7 years ago • 38 comments

Podoba lístečku mi přijde dost nepřehledná. Current overall lost, tedy celková ztráta na nejlepší mezičasy(supermana), mi přijde nepodstatná. Mnohem víc závodníky zajímá, jakou mají ztrátu na aktuálně vedoucího závodníka.

V případě štafet by bylo dobré na lísteček doplnit číslo úseku, startovní číslo, čas na úseku, čas po n úsecích a jestli je ražení OK(např. 2.úsek může být OK, ale 1.úsek není, takže celkem to dá DISK).

Bylo by možné přidat možnost vlastní úpravy informací na lístečku? Například bych chtěl na lístečku mít adresu stránek závodu, adresu live výsledků případně další věci jako obrázek apod.

lukaskett avatar Sep 27 '18 21:09 lukaskett

Podoba lístečku mi přijde dost nepřehledná. Current overall lost, tedy celková ztráta na nejlepší mezičasy(supermana), mi přijde nepodstatná. Mnohem víc závodníky zajímá, jakou mají ztrátu na aktuálně vedoucího závodníka.

To je asi trochu vec jak, kdo to ma rad, abych uspokojil vsechny, musely by tam byt asi ztraty obe, ja osobne si myslim, ze mas pravdu, ale asi se nedostanu k tomu, abych to predelal, leda ze by se nasel nejaky jiny dobrovolnik.

V případě štafet by bylo dobré na lísteček doplnit číslo úseku, startovní číslo, čas na úseku, čas po n úsecích a jestli je ražení OK(např. 2.úsek může být OK, ale 1.úsek není, takže celkem to dá DISK).

se startovnim cislem a cislem useku souhlasim, stafety jsou v zacatku, bude tam asi vic nedorazu

Bylo by možné přidat možnost vlastní úpravy informací na lístečku? Například bych chtěl na lístečku mít adresu stránek závodu, adresu live výsledků případně další věci jako obrázek apod.

urcite, jednak je QE opensource, takze je mozne zmenit cokoliv, ne jenom vycetku a druhak je vycetka QML soubor, ktery je vcelku intuitivni. https://github.com/fvacek/quickbox/blob/master/quickevent/app/plugins/qml/Receipts/qml/reports/receipts/Classic.qml

fvacek avatar Sep 28 '18 10:09 fvacek

ok,díky za info, mrknu na to

lukaskett avatar Sep 30 '18 20:09 lukaskett

@fvacek můžeš mi, prosím, poradit, jak dostat na výčetek ztrátu na aktuálně vedoucího závodníka? Díky Lukáš

lukaskett avatar Aug 27 '19 16:08 lukaskett

zrovna tohle se poeditovanim https://github.com/fvacek/quickbox/blob/master/quickevent/app/plugins/qml/Receipts/qml/reports/receipts/Classic.qml udelat neda, ztraty se pocitaji v QVariantMap ReceiptsPlugin::receiptTablesData(int card_id) tam je to ted zadratovane na supermana, pro vedouciho zavodnika by se to muselo preprogramovat, nebo tam udelat ztraty obe a a pak udelat moznost vyberu, ktera ztrata bude na listecku

fvacek avatar Aug 28 '19 09:08 fvacek

Takže by šlo bez přeprogramování zobrazovat údaj, který si vyberu? Osobně mi přijdou zajímavé oba údaje, ale ztráta na vedoucího závodníka důležitější. Klidně můžou na lístečku být oba údaje, to ničemu nevadí.

lukaskett avatar Aug 28 '19 09:08 lukaskett

oba se tam nevejdou, ale slo by udelat, ze se nadefinuje dalsi format ustrizku a poradatel si vybere

fvacek avatar Aug 28 '19 11:08 fvacek

@lukaskett spíše myslel asi jen informaci o ztrátě na vítěze na konci lístečku, podobně jako je na konci current overall loss

Jinak jsem pro přidání a asi by stačilo vybrat jen z DB minimální celkový čas z dané kategorie a porovnat ho (odečíst) od času daného závodíka.

paukert avatar Aug 28 '19 11:08 paukert

ano myslel jsem na konci lístečku dát celkovou ztrátu na aktuálně vedoucího závodníka, přesně jak píše @paukert. Ztrátu na nejlepšího závodníka na jednotlivých postupech bych řešil případně pak. Možnost výběru pořadatele, jak navrhuješ, mi přijde šikovné řešení.

lukaskett avatar Aug 28 '19 11:08 lukaskett

Ještě jedna věc související s podobou lístečku. Na Rumcajsových mílích jsem si všiml nového sloupečku na lístečku (na obrázku označen zeleně). Předpokládám, že je to průměrná rychlost na daném postupu min/km. Všiml jsem si, že u prvního a posledního mezičasu jsou vždy nuly (označeno na obrázku červeně). Tušíte čím to je?

Do obrázku jsem ještě modře vyznačil co bych chtěl změnit - current overall lost: +3.33 -> ztráta na vítěze (time behind the leader).

QE vycetek vyznaceno zmensene

lukaskett avatar Aug 28 '19 20:08 lukaskett

tohle vypada na chybu, qbe soubor asi nemate?

fvacek avatar Sep 01 '19 18:09 fvacek

Soubor je vložený ve vlákně issue #420

Pjootr avatar Sep 01 '19 18:09 Pjootr

To bude tím, že jsme po importu tratí smazali ve sledu kontroly S(start) a F(finish), ty se pak chybně exportují do ORISu !

Pjootr avatar Sep 17 '19 08:09 Pjootr

@Pjootr ano je to tim, bez definice cilove a startovni kontroly nelze tyto rychlosti vypocitat

fvacek avatar Sep 21 '19 21:09 fvacek

7b98bab476d2b206e9d346b45bca04c9e2a70022 opravuje export vysledku ve formatu IOFXML2.3, stale jste mohli pouzit iofxml3.0, ten fungoval

fvacek avatar Sep 21 '19 21:09 fvacek

Osobně vůbec nechápu proč se něco jako průměrná rychlost na postupu řeší. Údaj je to nepřesný (většinou běžíš o dost víc než je přímá spojnice) a většinu lidí nezajímá. My jsme ho na závodech z lístečku odstranili.

Přínosnější by my přislo odplnit sloupeček, kde bude vidět vývoj ztráty na aktuálně nejlepšího závodníka v cíli. Tj se znaménkem + pokud je můj průběžný čas na kontrole vyšší než průběžný čas vítěze a se znaménkem - pokud je můj čas lepší.

Např. - třetí sloupeček ukazuje vývoj ztráty 31 1:00 1:00 +0:10 +0:10 35 2:30 3:30 +0:40 +0:50 38 0:30 4:00 +0:35 +0:05 50 6:10 10:10 -0:10 +0:00 55 15:00 25:10 +5:00 +6:10

lukaskett avatar Sep 22 '19 09:09 lukaskett

ebidentne budeme muset vyrobit vic typu listecku, aby si kazdy mohl vybrat, co ho zajima, vsechny udaje tam z pristorovych duvodu nedostaneme

fvacek avatar Sep 22 '19 13:09 fvacek

Určitě jsem pro, stěžejní mi teď přijde vyřešit, aby se na lístečku mohla ukazovat ztráta na aktuálně vedoucího závodníka.

Ještě jsem viděl na nějakém lístečku vypsané první tři závodníky v kategorii, to my přišlo taky dost zajímavý.

lukaskett avatar Sep 22 '19 18:09 lukaskett

duplicate of #187

otahirs avatar Mar 11 '20 19:03 otahirs

Jaké informace bychom tedy na lístečku chtěli mít?

  • hlavičku bych nechal +- tak jak je
  • mezičasy se mi líbí jak jsou udělané v orisu, viz níže
  • na konci
    • celkový čas
    • ztráta na vítěze
    • ztráta na nejlepší mezičasy
    • celkové umístění / počet závodníků
    • top 3 v katagorii

Screenshot from 2020-09-05 12-10-32

otahirs avatar Sep 05 '20 10:09 otahirs

Souhlas, lísteček z orisu mu půjde taky super.

Ještě by na lístečku mohl být vývoj celkové ztráty na nejlepšího závodníka.na jednotlivých kontrolách. Tedy další sloupec pokud se vejde.

lukaskett avatar Sep 05 '20 12:09 lukaskett

dalsi sloupec uz se asi nevejde, ale muzeme udelat vic typu listecku a je na poradateli, ktery si vybere

fvacek avatar Sep 06 '20 18:09 fvacek

Ještě bychom mohli zobrazovat, stejně jako v Orisu, celkový čas chyb, tj. součet hrubých odhadů chyb na jednotlivých kontrolách.

lukaskett avatar Sep 06 '21 05:09 lukaskett

a co je hruby odhad chyby, to neni ztrata na nejlepsi mezicas?

fvacek avatar Sep 24 '21 20:09 fvacek

Je to nějaký odhad o kolik by konkrétní závodník mohl mít lepší čas. Jak se to počítá netuším, ale představuju si to, že se pro závodníka spočítá průměrná procentuální ztráta co dostává na postupech (na základě "normálních" kde nechybuje) a pokud má mezičas nad toto procento, tak se to napočítává jako odhad chyb.

Jen mi to přišlo zajímavé, ale nemusíme se s tím zabývat.

Pak je ještě šikovné vypsat aktuální top 3 v kategorii.

lukaskett avatar Sep 25 '21 17:09 lukaskett

a co je hruby odhad chyby, to neni ztrata na nejlepsi mezicas?

Myslím si, že je to tohle: https://oris.orientacnisporty.cz/CasteDotazy#faq_7_1

paukert avatar Sep 25 '21 17:09 paukert

Výpočet: Na každém mezičase je vypočtena poměrná ztráta na nejlepší mezičas (ani vítěz většinou nemá všechny nejlepší mezičasy a je o xx procent pomalejší než nejlepší mezičas na každé kontrole). Z množiny těchto ztrát je vypočten medián, tj. poměr kolik by měl závodník na každém mezičase ztrácet. Každý mezičas, kde je závodník horší o více než 20% času, který by měl dosáhnout, je označen jako chyba. Zároveň se započítávají a zobrazují pouze chyby větší než 20 sekund. Pro závody ve sprintu (závod s časem vítěze do 20 minut) se započítavají a zobrazují chyby větší než 10 sekund.

je informace, ktera se slozite definuje jeste vubec pouzitelna? Co reknu nekomu, kdo se me zepta, co ta ztrata znamena? Reknu: "Je to ztrata na nejcastejsi ztratu na tuto kontrolu" :) Priznam se, ze ja tomu vysvetleni z Orisu taky uplne nerozumim.

docela bych se drzel jedne z techto ztrat:

  1. ztrata na nejlepsi mezicas, tam je to jasny
  2. ztrata na mezicas viteze, tam je problem, ze i vitez muze nejakou kontrolu pokazit, coz se asi snazi na Orisu resit pomoci medianu.

Upozornuji, ze podminkou toho, aby toto vubec nejak fungovalo je, aby byla nejaka reprezentativni cast startovniho pole uz v cili, takze v Orisu, kde se pocita z celkovych vysledku, dejme tomu, ale v prubeznych vysledcich je to spousta pocitani s malo daty.

fvacek avatar Sep 28 '21 14:09 fvacek

Jaké informace bychom tedy na lístečku chtěli mít?

* hlavičku bych nechal +- tak jak je

* mezičasy se mi líbí jak jsou udělané v orisu, viz níže

* na konci
  
  * celkový čas
  * ztráta na vítěze
  * ztráta na nejlepší mezičasy
  * celkové umístění / počet závodníků
  * top 3 v katagorii

Screenshot from 2020-09-05 12-10-32

Pokud se někdo vrhne do implementace druhého typu lístečku, tak hlasuji pro tuto variantu. Hrubý odhad chyb bych na lísteček nedával z důvodů, které již zmiňoval @fvacek.

paukert avatar Oct 23 '21 17:10 paukert

a v poslednim sloupecku chces ztratu na nejlepsi mezicasy nebo na postupy aktualniho viteze? Ja osobne si myslim, ze ztrata na nejlepsi mezicasy je lepsi, co na to ostatni?

fvacek avatar Oct 23 '21 18:10 fvacek

a v poslednim sloupecku chces ztratu na nejlepsi mezicasy nebo na postupy aktualniho viteze? Ja osobne si myslim, ze ztrata na nejlepsi mezicasy je lepsi, co na to ostatni?

Ja bych tam dal na nejlepsi mezicasy, tak to je podle me i na ORISu (viz obrazek vyse).

paukert avatar Oct 23 '21 18:10 paukert

super, tak to mame vsechno doreseny, ted uz staci, aby se toho nekdo ujal :)

fvacek avatar Oct 23 '21 18:10 fvacek